2014 Grand Santa Fe resimleri özellikleri trafiğe çıkış tarihi motor ve şanzıman seçenekleri…
Hyundai, yeni Santa Fe’nin daha büyük ve daha geniş versiyonu olan Grand Santa Fe’nin Avrupa lansmanını ilk kez Cenevre Otomobil Fuarı’nda gerçekleştirdi.
Ziyaretçilerin yoğun ilgisiyle karşılaşan Grand Santa Fe, adından da anlaşılacağı gibi kullanıcılarına daha fazla oturma alanı ve maksimum konfor vaad ediyor.
Yeni Grand Santa Fe’yi Avrupalı müşterilerin taleplerine uygun olarak geliştiren Hyundai, uzun dingil mesafesine ve iz genişliğine sahip bu versiyonla daha fazla yaşam alanını da sağlamış oldu. Popüler modelle birlikte markanın Avrupa pazarında daha fazla söz sahibi olması hedefleniyor. SUV-E segmentinde yepyeni özellikler sunan Grand Santa Fe, Amerika ve Güney Kore gibi pazarlarda da başarılar elde etmeye hazırlanıyor.
Fuarda yeni ve uzun versiyon Grand Santa Fe ile birlikte sergilenen Santa Fe ile ilgili olarak Hyundai Assan Genel Müdürü Ümit Karaarslan; “Yeni Hyundai Santa Fe’yi, sadece Türkiye için özel hazırlanan vergi avantajlı, 2.0 dizel otomatik motor seçeneğiyle Haziran ayında satışa sunacağız” dedi.
Avrupa için geliştirildi
Yeni Grand Santa Fe ilk kez 2012 yılında New York Uluslararası Otomobil Fuarı’nda ortaya çıkmış ve Amerika pazarının önemli oyuncularından birisi haline gelmişti. Avrupalı tüketicilerin beklentileri gözönüne alınarak özel geliştirilen Grand Santa Fe, beraberinde bir takım farklılıklar getiriyor.
Adaptif farlar, şeritten ayrılma uyarısı ve akıllı park asistanı gibi birçok önemli uyarlama Avrupa versiyonu için yeniden geliştirildi. Bununla birlikte daha fazla avantaj elde etmek için sürüş performansı ve yol tutuş kabiliyeti de yine Avrupa versiyonuna özel olarak ayarlandı.
Doğadan esinlenilen tasarım devam ediyor
Yeni Grand Santa Fe genişliği kadar etkileyici dış tasarımıyla da dikkat çekiyor. Hyundai’nin yeni nesil ‘Storm Edge’ tasarım dili ilk kez Santa Fe’de ortaya çıkmış ve markaya bambaşka bir kimlik kazandırmıştı.
Bu yeni tasarım felsefesi, bir fırtınanın oluşumu sırasında doğa tarafından yaratılmış, güçlü ve dinamik görüntüler anlamına geliyor. Kısacası Hyundai modellerin tasarımında doğadan ilham alarak üstün ve etkileyici çizgilere yer veriyor.
Yeni Grand Santa Fe, ön kısmındaki yeniden şekillendirilmiş ızgarası ve bu ızgaranın üzerindeki yeni tip sis lambalarıyla büyüleyici bir tasarım sunuyor. Bu çizgiyi devam ettiren bir diğer unsur ise daha belirgin bir tampon. Profilden bakıldığında; arka kapıların standart Santa Fe’ye göre daha uzun olduğu görülüyor. Üçüncü sıradaki arka koltuklara geçişi kolaylaştırmak için kapıları uzun tasarlayan Hyundai mühendisleri uzun panelli tavanla da bu kapıları desteklemiş oluyor. Boyutları genişleyen Grand Santa Fe, dış tasarım açısından da daha cesur ve daha hacimli olduğunu kanıtlıyor. Yeni sis farları, altıgen ızgara ve ek olarak yeni krom çıtalar da aracın ön kısımdaki farklılıklarını ortaya koyuyor. Yeni tasarımlı 18 inç jantlar üzerinde yürüyen Santa Fe, yan cam şekliyle de küçük kardeşinden farklılık sergiliyor. Arka kısımda da farklı tip çift çıkışlı son susturucu, tampon ve stop lambalarıyla seçkin dizaynını pekiştirmiş oluyor.
Artırılan kapasite
Yedi kişilik oturma alanı sunan Grand Santa Fe, standart Santa Fe’ye göre daha uzun dingil mesafesine sahip. Güncel modelden 100 mm daha uzun olan aracın dingil mesafesinin genişliği ise 2800 mm. 4905 mm uzunluğa sahip araç, standart modele göre 215 mm daha uzun. 1885 mm genişliğe (5 mm daha fazla) ve 1690 mm (10 mm daha fazla) de yüksekliğe sahip Grand Santa Fe, bu haliyle daha iri ve daha heybetli olduğunu gözler önüne seriyor. Uzun dingil mesafesi ve kullanışlı iç mekanıyla aile odaklı müşteriler için maksimum konfor sağlayan araç aynı zamanda rakiplerinden çok daha fazla geniş bir yaşam alanı sunmuş oluyor.
Oturma alanı standart 40:20:40 oranında katlanabilen arka koltuklarıyla artırılırken bu koltukların hemen arkasındaysa mükemmel bir yükleme kapasitesi de sunuluyor. Kayak malzemeleri, golf, snowboard veya sörf tahtası gibi uzun ekipmanlar için ideal olan bagaj hacmine ek olarak 50:50 oranındaki yatırılan koltuklar sayesinde de daha fazla yükleme alanı elde edilebiliyor. Yedi kiyilik aracın bagaj hacmi tüm koltuklar açıkken 634 litre. Bu rakam, Grand Santa Fe’yi sınıfının en iyilerinden birisi yaparken aynı zamanda beş kişilik Santa Fe’ye göre 49 litre daha fazla hacim anlamına geliyor. Sonuç olarak kullanıcılarına maksimum konfor ve oldukça geniş bir iç mekan sunan otomobil, uzun yolculuklarda kalabalık bir aileyi ve tüm eşyalarını taşıyabiliyor.
Kusursuz motorlar
Yeni Grand Santa Fe sınıfında standartları belirleyen bir düzine özellikle beraber verimli ve ekonomik motorlarıyla da öne çıkıyor. Hyundai mühendislerinin özenle seçerek geliştirdiği motorlar Avrupalı müşteriler için hazırlandı. Bölgedeki ülkelerde Euro 5 normlarına uyumlu olan 2,2 litre hacimli ‘R-Serisi’ dizel motor, altı-ileri otomatik şanzıman ile kombine edildi. Değişken geometrili turbo besleme sistemine sahip olan bu motor tam 197 PS maksimum güce sahip. Yeni Grand Santa, güçlü olduğu kadar km başına 192 gram’lık CO2 emisyonuyla aynı zamanda çevreci de. Avrupalı müşterilerin yarar sağlayacağı bir diğer yenilikse aracın tüketimini düşüren ve çevre korumasına katkıda bulunan Aktif ECO sistemi.
Hyundai, yeni Santa Fe’nin daha büyük ve daha geniş versiyonu olan Grand Santa Fe’nin Avrupa lansmanını ilk kez Cenevre Otomobil Fuarı’nda gerçekleştirdi.
Ziyaretçilerin yoğun ilgisiyle karşılaşan Grand Santa Fe, adından da anlaşılacağı gibi kullanıcılarına daha fazla oturma alanı ve maksimum konfor vaad ediyor.
Yeni Grand Santa Fe’yi Avrupalı müşterilerin taleplerine uygun olarak geliştiren Hyundai, uzun dingil mesafesine ve iz genişliğine sahip bu versiyonla daha fazla yaşam alanını da sağlamış oldu. Popüler modelle birlikte markanın Avrupa pazarında daha fazla söz sahibi olması hedefleniyor. SUV-E segmentinde yepyeni özellikler sunan Grand Santa Fe, Amerika ve Güney Kore gibi pazarlarda da başarılar elde etmeye hazırlanıyor.
Fuarda yeni ve uzun versiyon Grand Santa Fe ile birlikte sergilenen Santa Fe ile ilgili olarak Hyundai Assan Genel Müdürü Ümit Karaarslan; “Yeni Hyundai Santa Fe’yi, sadece Türkiye için özel hazırlanan vergi avantajlı, 2.0 dizel otomatik motor seçeneğiyle Haziran ayında satışa sunacağız” dedi.
Avrupa için geliştirildi
Yeni Grand Santa Fe ilk kez 2012 yılında New York Uluslararası Otomobil Fuarı’nda ortaya çıkmış ve Amerika pazarının önemli oyuncularından birisi haline gelmişti. Avrupalı tüketicilerin beklentileri gözönüne alınarak özel geliştirilen Grand Santa Fe, beraberinde bir takım farklılıklar getiriyor.
Adaptif farlar, şeritten ayrılma uyarısı ve akıllı park asistanı gibi birçok önemli uyarlama Avrupa versiyonu için yeniden geliştirildi. Bununla birlikte daha fazla avantaj elde etmek için sürüş performansı ve yol tutuş kabiliyeti de yine Avrupa versiyonuna özel olarak ayarlandı.
Doğadan esinlenilen tasarım devam ediyor
Yeni Grand Santa Fe genişliği kadar etkileyici dış tasarımıyla da dikkat çekiyor. Hyundai’nin yeni nesil ‘Storm Edge’ tasarım dili ilk kez Santa Fe’de ortaya çıkmış ve markaya bambaşka bir kimlik kazandırmıştı.
Bu yeni tasarım felsefesi, bir fırtınanın oluşumu sırasında doğa tarafından yaratılmış, güçlü ve dinamik görüntüler anlamına geliyor. Kısacası Hyundai modellerin tasarımında doğadan ilham alarak üstün ve etkileyici çizgilere yer veriyor.
Yeni Grand Santa Fe, ön kısmındaki yeniden şekillendirilmiş ızgarası ve bu ızgaranın üzerindeki yeni tip sis lambalarıyla büyüleyici bir tasarım sunuyor. Bu çizgiyi devam ettiren bir diğer unsur ise daha belirgin bir tampon. Profilden bakıldığında; arka kapıların standart Santa Fe’ye göre daha uzun olduğu görülüyor. Üçüncü sıradaki arka koltuklara geçişi kolaylaştırmak için kapıları uzun tasarlayan Hyundai mühendisleri uzun panelli tavanla da bu kapıları desteklemiş oluyor. Boyutları genişleyen Grand Santa Fe, dış tasarım açısından da daha cesur ve daha hacimli olduğunu kanıtlıyor. Yeni sis farları, altıgen ızgara ve ek olarak yeni krom çıtalar da aracın ön kısımdaki farklılıklarını ortaya koyuyor. Yeni tasarımlı 18 inç jantlar üzerinde yürüyen Santa Fe, yan cam şekliyle de küçük kardeşinden farklılık sergiliyor. Arka kısımda da farklı tip çift çıkışlı son susturucu, tampon ve stop lambalarıyla seçkin dizaynını pekiştirmiş oluyor.
Artırılan kapasite
Yedi kişilik oturma alanı sunan Grand Santa Fe, standart Santa Fe’ye göre daha uzun dingil mesafesine sahip. Güncel modelden 100 mm daha uzun olan aracın dingil mesafesinin genişliği ise 2800 mm. 4905 mm uzunluğa sahip araç, standart modele göre 215 mm daha uzun. 1885 mm genişliğe (5 mm daha fazla) ve 1690 mm (10 mm daha fazla) de yüksekliğe sahip Grand Santa Fe, bu haliyle daha iri ve daha heybetli olduğunu gözler önüne seriyor. Uzun dingil mesafesi ve kullanışlı iç mekanıyla aile odaklı müşteriler için maksimum konfor sağlayan araç aynı zamanda rakiplerinden çok daha fazla geniş bir yaşam alanı sunmuş oluyor.
Oturma alanı standart 40:20:40 oranında katlanabilen arka koltuklarıyla artırılırken bu koltukların hemen arkasındaysa mükemmel bir yükleme kapasitesi de sunuluyor. Kayak malzemeleri, golf, snowboard veya sörf tahtası gibi uzun ekipmanlar için ideal olan bagaj hacmine ek olarak 50:50 oranındaki yatırılan koltuklar sayesinde de daha fazla yükleme alanı elde edilebiliyor. Yedi kiyilik aracın bagaj hacmi tüm koltuklar açıkken 634 litre. Bu rakam, Grand Santa Fe’yi sınıfının en iyilerinden birisi yaparken aynı zamanda beş kişilik Santa Fe’ye göre 49 litre daha fazla hacim anlamına geliyor. Sonuç olarak kullanıcılarına maksimum konfor ve oldukça geniş bir iç mekan sunan otomobil, uzun yolculuklarda kalabalık bir aileyi ve tüm eşyalarını taşıyabiliyor.
Kusursuz motorlar
Yeni Grand Santa Fe sınıfında standartları belirleyen bir düzine özellikle beraber verimli ve ekonomik motorlarıyla da öne çıkıyor. Hyundai mühendislerinin özenle seçerek geliştirdiği motorlar Avrupalı müşteriler için hazırlandı. Bölgedeki ülkelerde Euro 5 normlarına uyumlu olan 2,2 litre hacimli ‘R-Serisi’ dizel motor, altı-ileri otomatik şanzıman ile kombine edildi. Değişken geometrili turbo besleme sistemine sahip olan bu motor tam 197 PS maksimum güce sahip. Yeni Grand Santa, güçlü olduğu kadar km başına 192 gram’lık CO2 emisyonuyla aynı zamanda çevreci de. Avrupalı müşterilerin yarar sağlayacağı bir diğer yenilikse aracın tüketimini düşüren ve çevre korumasına katkıda bulunan Aktif ECO sistemi.
0 yorum :
Yorum Gönder