Ana Sayfa » , » Modası geçmeyen otomobil modelleri

Modası geçmeyen otomobil modelleri

Yazar admin on 2 Nisan 2013 Salı | 4/02/2013

Üretimi devam eden otomobil modelleri efsane otomobil modelleri üretimi devam eden eski otomobiller...
Bazı otomobil modelleri vardır ki, dört tekerlekliler dünyasında bir fenomen haline gelmişlerdir. Öyle ki bu otomobil modellerinden ne üreticisi, ne de kullanıcısı vazgeçemez. Hatta bu modellerden bazılarının neredeyse bir asır sonra bile sıfırı üretiliyor. Dilerseniz gelin bu modellere hep birlikte göz atalım…
İsmi “Hindistan Elçisi” anlamına gelen Hindustan Ambassador, üretimde kalışının 56’ıncı yılını kutluyor. Ambassador Hindistan’da ayakta kalmayı başarmış.Üretildiği ilk 23 yıl küçük makyajlara rağmen ana tasarımını koruyan Ambassador, 1980 yılına kadar da Hindustan markasının tek modeli olarak hayatını sürdürmüş. Bütün resmi kuruluşlar Ambassador filoları oluştururken, hükümet yetkilileri de ondan başka araca binmez olmuş.

Bristol Blenheim (Type 603) 1976′da ilk olarak piyasaya çıkan Bristol Blenheim (Type 603) hala satın alınabiliyor. Otomobilin fiyatı 250 bin dolar. Klasik otomobil tutkunları için hala üretiliyor.
Fiat Uno 2020′yi görme şansı yüzde 20 olarak belirtilen Fiat Uno Brezilya’da hala sıfır araç olarak satılıyor. İlk olarak 1983 yılında ilk Fiat Uno ekonomi sınıfının en sevimli arabalarından biri olduğu için tercih ediliyor.

Mercedes-Benz G-Class: Mercedes-Benz G Serisi, Alman otomobil üreticisi Mercedes-Benz’in 1979 yılından itibaren üretimine başladığı SUV modeldir.W460, W461, W463 olmak üzere üç şase kodlu olarak üretilmiştir. W460 1990 yılında revize edilerek lüks ve standart donanımlı olarak iki modele ayrıldı. W463(lüks) W461(standart), araçların 2015 yılına kadar üretimlerine devam edilecek. Bu araçların iki önemli özelliği var, birincisi “el yapımı” olması, ikincisi seri üretim araçlar arasında %100 diferansiyel kilidine sahip tek araç olması.(ön, arka ve orta) Aracın 5 veya 7 ileri otomatik vites seçeneği var. Avusturya’da üretilen aracın ana şirketi 1979-1998 yılında Daimler-Benz, 1998-2007 yılları arasında DaimlerChrysler ve 2008 yılından itibaren ise Daimler AG. Aracın fiyatı ise 114 bin dolar.
Morgan disiplinini koruyor! Morgan el yapımı araçlar üretiyor. Bu araca sahip olmak için 2 yıl üretimini beklemek zorundasınız. Morgan’ın günümüze kadar taşıyacağı çizgilere sahip konsepti 1954 yılında tanıtıldı. 1957 yılında tanıtılan Plus 4 modeli oldukça mütevazı bir araçtı. 1963 yılında makyajlanan bu araç daha farklı bir görünüme kavuştu. 1968′de ise Morgan Plus 8 ile markanın geleceği adeta şekillendi. İki kişilik bu roadsterın uzun motor kaputu kelebek kanadı şeklinde iki yana doğru açılıyordu. Öndeyse sadece küçük rüzgar koruyucu cam vardı. Yılda sadece 350 adet, tamamı el yapımı olarak üretilen Plus 8, yol tutuş ve sürüş özellikleriyle öne çıkarken sert süspansiyonlara ve direksiyona sahipti. 187 HP gücündeki 3528 cc’lik V8 motor ile maksimum 189 km/s’ye çıkan Morgan Plus 8, birkaç sert özelliğine alışan sahibi için mükemmel bir otomobildi.
Bu modelden sonra seriye 2000 yılında eklenen Aero ile seçeneklerin sayısı arttı. İngiliz kurallarından kopmadan üretim teknikleri ve model özellikleriyle 100 yıldır üretimine devam eden Morgan, klasik çizgilerini ve modern teknolojiyle birleştirmeye devam ediyor. Morgan’ın Türkiye’de ithalatçısı yok. Ancak Türkiye’de Maral adında Morgan modelleri de üretildi.

Peugeot 405 (IKCO Samand) İran’ın neredeyse ulusal aracı olan Peugeot 405 ülkede en çok tercih edilen otomobil.
Volkswagen’in olduğu kadar dünyanın efsanevi modellerinden bir daha üretimden kalmak üzere… 1950′den beri üretilen Type 2 diğer adıyla ilk Transporter T1 (ve yenilenip makyajlanarak T2 adıyla) 1979′a kadar üretildi. Bu tarihten sonra Almanya’da yeni bir tasarımla T3 olarak hayatına devam ederken T2 Brezilya’da üretilmeye devam etti. Üretildiği yıldan bu yana her döneme hizmet eden araç her türlü görevi yerine getiriken bazende hippi arabası olarak anıldı. Bu arada Type 1 adlı araç, otomobilin kilometre taşlarından biri olan Volkswagen Beetle idi. Brezilyada kişisel kullanım ve ticari olarak son kez üretilen araç 1.4 litrelik motora, 4 vitesli manuel şanzımana sahip.
Volkswagen Jetta ve Volkswagen Passat Bugün hala otomotiv sektöründe ağırlığını koruyan iki model olan Volkswagen Jetta ve Volkswagen Passat zamanının en gözde otomobillerindendi. Volkswagen Passat ilk olarak 1981′de, Volkswagen Jetta ise ilk olarak 1984′te üretildi.

1930′larda Nazi ticaret birliği tarafından geliştirilen Beetle (ya da bizim Türkiye’de yaygın kullanılan ismiyle Kaplumbağa) modeli 2003 yılına kadar değişim geçirerek üretildi. Özel bir fanatik kitlesi oluşan VW Beetle‘ın fan klüpleri tüm dünyada geleneksel etkinliklerle biraraya geliyor. Adolf Hitler‘in isteği üzerine Ferdinand Porsche tarafından geliştirilen bu model 2003 yılında yerini VW Golf’e bıraktı. Fakat 1998 yılında yeniden New Beetle konsepti ile üretilmeye başlayan model, bugün son teknolojiyle yeniden sıfır üretimleriyle fanatiklerinin karşısında.
Kaynak: Otobinbir.com

0 yorum :

Yorum Gönder

Bu yazıyı okudunuz mu
 
Ana Sayfa | Reklam Ver | İletişim
Copyright © 2013. binbir çeşit otomobil - Tüm hakları saklıdır. İzinsiz kopyalama yapılamaz!..

-->